IV teema: CMS

Lähtudes sellest millist veebisaiti soovid üles ehitada (nt korporatiivne koduleht või e-pood), vali vähemalt kaks sisuhaldussüsteemi ja võrdleneid, millise võtaksid veebisaidi loomisel kasutusse või millistele saitidele sobiks see CMS paremini! Julgelt otsi allikaid juurde, millele oma arvamust toetad.

 

Esmalt mõtlen mida milleks mul veebilehte vaja läheb ? Nimelt mul on soov alustada nüüd väikest viisi äri tegemist tarkvara arendamisega. Olen varem läbi oma filma müügi ja turunduse teenuseid pakkunud varem kuid tunnen et olen valmis ise tarkvara toodet tegema. Nimelt teen lõputööks neurovõrkudega ühe finantsturge analüüsiva algoritmi kasutades alchemyAPIst läbi analüüsitud uudistevoogu (tegelikult on see kõik veel mõte ja ma pean eksperitde käest küsima kas see üldse töötab.) Igatahes see on see mida ma tahan teha ja mul oleks vaja veebilehte kus ma saaksin oma tehtud programme avalikkusele tutvustada ja mille kaudu huvitatud isikud saaksid minguga kontakteeruda. Mulle meeldivad väga modernse välimusega lehed ja ma usun et modernsus peegeldaks ka mu projekti visiooni. Responsive kujundus on vajalik (erinevad kasutajad, erinevatel seadmetel). Lehe eesmärk on turundada ideed nö intelligentsetest süsteemidest ärilahendustena. Seega ma tahaks kuvada sinna oma erinevaid projekte ja … videoid … pilte ja tekste mida ma teha oskan. Pakuks võimaluse endale meili saata. Ma ei soovi seal midagi müüa otseselt. Kaudselt pigem, sest eeldaksin et huvitatud isikud kirjutaks mulle meili.

Veebis leiab meeletult palju arvamusi joomla, wordpressi ja drupali võrdlustest. Ma tean mida mul vaja seega ma kaua filosofeeri. Mul vaja lihtsat sisuhaldussüsteemi kus on väga efektsed ja moodsad disainid (tasuta) (ei taha programmeerida). Robert Mening (Mening, 2013) ütleb väga üldistavalt, et positiivsest küljest:

  • WordPress on algajatele kõige sobivam. Töötav hästi blogide jaoks.
  • Joomla sobib hästi millegi müümiseks. Vajam mõningast koodimise oskust
  • Drupal võib keeruline olla aga olevat kõige tugevam neist kolmest.

negatiivsest küljest:

  • WordPress kannatab kui sisu muutub suureks + mõningane häkkimise oht
  • Joomlas võib tekkida compatability probleeme pluginatega ja peab php ja htmli koodimise oskuse proovile panna (olen seal olukorras olnud – mul võttis koodi keerulisus “silme eest mustaks” ja andsin alla.).
  • Drupali kohta võib olla vähe infot saadaval ja võimalik et pead asju ise välja nuputama.

Ise arvan, et kuigi hiljuti ISIS häkkis rabarocki veebilehele sisse (vist oli rabarock vms) ja selle sisuhaldus oli wordpress… Kaldun ma ikka wordpressi poole seega minu jaoks on otsus tehtud – WordPress it is.

 

Mening, R.(2013, 26. November). WORDPRESS VS JOOMLA VS DRUPAL + CMS “COMPARISON CHART”[ajaveebi postitus] Loetud aadressil http://websitesetup.org/cms-comparison-wordpress-vs-joomla-drupal/

https://veebiarendus.wordpress.com/2015/02/16/iv-teema-cms/

https://veebiarendus.wordpress.com/

 

Leave a Reply

