Mõtle läbi mida sul on vaja teada oma kliendilt, enne kui hakkad talle veebisaiti looma

Koostaksin projektiplaani ja siis kavandid, mis koosneks kõige põhilisemast infost. Toimiksin järgnevalt:

Esmalt tasuks tutvuda kliendiga kes soovib veebisaiti.
Kes ta on ? Millega firma tegeleb ? Kas on juba mingi bränd välja kujunenud ? Üleüldine info kontaktandmete ja äri ajamise aegade kohta tuleks kasuks.

Järgmisena uuriks välja mis seis on antud kliendil veebisaitidega hetkel.
Kas on olemasolev veebilehekülg ? Kui ei siis kas on domeeni nime osas eelistusi ? Kui veebisait on olemas siis vaataks koos selle üle ja paneks kirja millega rahul ollakse ja millega ei olda rahul.

Kolmandaks suuremaks vestluse teemaks ilmselt ei oleks enam piinlik küsida ka kliendi soovitava veebisaidile suunatava eelarve suurust. Ilmselgelt rahulolev klient ja hea kommunikatsioon on tähtsam kui odavalt tehtud töö. Seega sealt edasi teaks ka kui kõrgele sihtida muude lisadega nagu disain/logod/funktsioonid/APId jms.

Neljandaks paluks kliendil natuke ise ringi surfata (annaks talle mõned lingid lahedate disainidega) ja annaks ülesandeks leida vähemalt 5 lehte mis nende mõtetega kokku sobivad. Räägiks ka natuke negatiivsetest näidetest ( väldib hiljem piinlikke olukordi kui midagi jäi rääkimata ). Paneks koos kirja kõik teenused mida klient sooviks. Alustades disaini tegemisest, logode muutmine(?), saidi funktioonid, ühenduvused (FB, google, SEO jms).

Oluline oleks ka veebisaidi arendajal, teada, kuidas eristab antud klient teistest ettevõtetest kes tegutsevad samas valdkonnas. Kindlasti annab klient ettevõtte põhimõtteid, motivatsiooni, motot, väärtushinnanguid edasi kanda ka suhtluskanali disainimisel.

Räägiks põhjalikult sellest, et kes millal ja miks seda lehte külastama hakkaks. Ehk mis oleks lehe külastaja eesmärk number üks, kaks, kolm jne. Räägiks veel sellest milliseid asju veebilehe tüüpiline külastaja on harjunud nägema sellel veebilehel ja mida mitte. Ehk et ei tekiks ebameeldivaid üllatusi, kus mõni funktioon mis ennem töötas väga hästi ja uue versiooniga see kaotatakse ära (väga pahased püsikliendid). Paneks paika ka mingid mõõdetavad eesmärgid mida see lehekülg peaks täitma (kui see kliendi jaoks oluline on ).

Jätkaks vaba vestluse vormis, et koguda kokku kõik muu info mis varem märkamata jäi.

Antud info põhjal koostaks kavandid (screenshotid) ja kutsuks kliendi teisele kohtumisele, kus vaataks koos üle kavandid ja koguks veel infot mis varem mainimata jäi. Kui kavandid sobivad siis ilmselt olekski aeg progemisega alustada.

Weyl, E. (2009), 22 Questions to Ask Before Developing a Website. Loetud aadressil http://www.evotech.net/blog/2009/04/22-web-client-ued-questions/.

https://veebiarendus.wordpress.com/2015/02/09/iii-teema-veebisaidi-nouded-dokumenteerimine/

https://veebiarendus.wordpress.com/

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s