Digiaedik

Mark Andrejevic nimetab digiaedikuks oma artiklis seda, et kõik mis sa teed, ostad, kirjutad, jätab endast jälje. Seda informatsiooni salvestatakse ja töödeldakse erinevatel eesmärkidel, näiteks võib Facebook, Youtube või Google võtta arvesse, sinu sugu, vanust ja eelnevalt otsitud sõnu ja kuvada sulle reklaame vastavalt sellele.

Usun, et selles valdkonnas on toimunud väga huvitavaid arenguid. Algoritmid, mida kasutatakse inimestele reklaamide kuvamisel, on nö tehislikud neuronite võrgud. Need algoritmid õpivad Ip aadressi või kasutaja käitumist, tema huve ja vastavalt sellele ennustavad mis neile veel meeldida võiks. Näiteks hiljuti guugeldasin, et osta amazonist uusi saapaid ja järgmine kord kui Facebooki lahti tegin vaatas mulle vastu jalatsite veebipoe reklaam. See näitab, et algoritmid õpivad väga kiirelt ja oskavad minu vajadusi arvesse võttes paremini reklaami eesmärki täita. Ütleks, et see on positiivne. Võimalik, et usaldan internetigigante liiga palju enda infoga, kui usun, et nad ei kasuta seda ära kurjasti.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s