Minu lapse koolipäev 2025. aastal

Vaadates tagasi ajale, mil minu vanemad olid koolilapsed ja võrreldes seda minu koolis käimise kogemusega, siis peame tõdema, et muutused on olnud suured. Tehnika areng on olnud kiire. Mu isa on mulle rääkinud kuidas tema esimest korda kokku puutus arvutiga. Siis õppis ta Tallinna Polütehnilises Instituudis, arvutid oli massiivsed ja lahendada suutsid nad ainult matemaatilisi probleeme.

Usun, et traditsiooniline koolitundides käimine on asendamatu. Lapsed vajavad vahetut kontakti selleks, et tähelepanu säiliks ja õppimisega ei tekkiks probleeme. Kindlasti on väga tähtis ka omaealistag vahetu suhtlemine.

Kujutan ette kuidas hommitkul saadetakse lapsed kooli organiseeritud transpordi peale. Võibolla on õpilaste kohaolekukontroll asendunud uksepeale kiipkaardi registreerimisega – kuigi see tehnoloogia oli juba ammu saadaval. Võime kindlasti öelda, et tahvelarvuti meenutab vanadest aegadest pärit kriiti ja tahvlit. Kindlasti kantakse kaasas tahvelarvutit aga ka paberit, pastakat ja pliiatsit, sest kirjutamisoskus on inimese arengu üks alustalasid.

Olen veendunud, et igal klassil on internetis suhtmiseks oma koht. Igal ainel koduleht, kus vajalik info kodutööde kohta üleval. Kindlasti on arenenud eKooli tüüpi keskkonnad palju kasutajasõbralikemaks. Võibolla on ka igas klassiruumis toimuvat võimalik vaadata kodus, vanematel või haigust põdevatel lastel, läbi veebikaamera.

Rüperaali võiks õpilastele võimaldada kool kohaliku omavalituse eelarvest, samamoodi nagu õpikuid, mis nüüd arvatavasti netti on laetud. Kindalsti peavad jääma alustalad, nagu kirjutamine, lugemine, joonistamine ja loova tööga tegelemine. Töövihikud on ka väga kasulikud asjad, mis lastele meeldiva, sest see on nagu õpik ainult sisse võib sodida. Loodan, et ranitsad muutuvad kergemaks, sest raske ranits ei ole mugav ega aita haridusele kaasa. Pealegi, kui õpikud on internetis üleval siis ei saa õpilased enam vabanduseks öelda, et mul jäi õpik koju või kooli. Gümnasistidele võib korraldada näiteks otsingumootorite mänge jms. Kuid peaks ka säilima rühmatööde tegemine, ning ka selle osas oleks huvitav arvutid rakendada.

Kindlasti on tavaks saanud wifi ja mobiilse interneti levik igasse klassiruumi ja loodetavasti kasutatakse seda rohkem õppetööks kui spikerdamiseks

Ma usun, et enam ja enam muutub õpetajate töö raskemaks, kuna lisanduva tehnoloogiaga tuleb aina juurde segavaid faktoreid. See tähendab püsimatuid lapsi ja väga raske sedasi õpetada. Lahendus sellele oleks lihtsustatuna öeldes kooli raskemaks teha. Aina rohkem me puutume kokku probleemiga, et inimesed ei küll tubivad endale materjalid pähe, aga pea ei ole prügiakst ja üsna kiiresti need materjali ununevad. Tehes koolis õpetatavaid asju raskemaks aga andes vabad käed materjali kasutamise osas, me õpetame oma lastele kiiret info otsimist ja uute asjade kiiret vastuvõtmist. Tähtis on see, et tuleviku inimesed oleksid nupukad, sest infot meie ümber on nõnda palju, et selles rägastikus leida seda mida tõeliselt vaja läheb on üsna keeruline.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s